Cele i zadania
Siedziba Centrum Administracyjnego Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych w Nowym Sączu mieści się w Nowym Sączu przy ul. Łącznik 20/1.
Celem działalności Centrum jest prowadzenie kompleksowej obsługi ekonomiczno-administracyjnej i organizacyjnej, w tym specjalistycznej, rachunkowej oraz sprawozdawczej placówek Opiekuńczo-Wychowawczych wskazanych w §2 ust. 2 regulaminu.
Do zadań Centrum należy:
1) prowadzenie gospodarki finansowej Centrum i jednostek obsługiwanych w oparciu o plany finansowe,
2) prowadzenie rachunkowości Centrum i jednostek obsługiwanych,
3) sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i innych z Centrum i jednostek obsługiwanych,
4) zapewnienie funkcjonowania kontroli zarządczej w Centrum i w jednostek obsługiwanych,
5) organizowanie pracy Centrum i jednostek obsługiwanych,
6) realizacja polityki kadrowej Centrum i jednostek obsługiwanych, w tym przeprowadzanie naborów na wolne stanowiska urzędnicze,
7) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Centrum i jednostek obsługiwanych,
8) opracowywanie wewnętrznych zarządzeń, instrukcji i regulaminów oraz innych aktów dotyczących działalności Centrum i jednostek obsługiwanych wymaganych przez przepisy szczególne,
9) przeprowadzanie postępowań z zakresu zamówień publicznych oraz zawieranie umów dla Centrum i jednostek obsługiwanych,
10) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem majątku Centrum i jednostek obsługiwanych,
11) zapewnienie obsługi w zakresie wsparcia psychologicznego i pedagogicznego dla dzieci umieszczonych w jednostek obsługiwanych
12) zapewnienie obsługi, informatycznej oraz związanej z BHP i p.poż.
Centrum i jednostek obsługiwanych.
Działalność Centrum może być uzupełniona wykonywaniem:
1) pracy w przez osoby odbywające staż,
2) pracy przez osoby skierowane do prac społecznie użytecznych oraz przez osoby skierowane do wykonywania kontrolowanej nieodpłatnej pracy na cele społeczne,
3) świadczeń odpowiadających świadczeniu pracy w formie praktyki (praktyki studenckie).